ارادتمند

ارادتمند

ارادتمند

ارادتمند

قرص روی

قرص روی ,قرص روی برای ریزش مو,قرص رویال ژلی,قرص رویش مجدد مو,قرص روی برای افزایش قد,قرص روی برای چیست؟,قرص روی ایرانی,قرص رویش مو

قرص روی

توضیحاتی در مورد قرص روی

همانطور که می دانید روی (Zn زینک) یک فلز واسطه متعلق به گروه ۱۲ جدول تناوبی است. به عنوان یک “عنصر کمیاب ضروری” ، روی اهمیت بیولوژیکی قابل توجهی برای گیاهان و حیوانات دارد. این عنصر مسئول عملکردهای مختلفی در بدن انسان است و فعالیت ۱۰۰ آنزیم مختلف را تحریک می‌کند. در این مقاله قصد داریم برخی از مزایای روی برای سلامتی را بیان کنیم. تنها مصرف بسیار کمی از روی برای به دست آوردن مزایای آن کافی است. اخیرا مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مجاز برای زنان ۸ میلی گرم در روز و برای مردان ۱۱ میلی گرم در روز می‌باشد. نبود مقدار کافی از روی در بدن، باعث می‌شود فرد در معرض بیماری‌های مختلف قرار گیرد. تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود روی مسئول ۸۰۰۰۰۰ مرگ و میر در کودکان است. این عنصر به طور طبیعی در انواع مختلفی از غذاها یافت می‌شود اما می‌توان آن را در مکمل‌ها نیز پیدا کرد.در این مطلب از سایت جسارت به خواص و عوارض قرص روی برای ریزش مو و افزایش قد می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

موارد مصرف قرص روی

وجود روی در بدن برای داشتن یک سیستم ایمنی سالم، سنتز درست DNA ، ترویج سلامت و رشد بدن انسان در دوران کودکی و درمان زخم‌ها ضروری است. بر اساس مطالعات انجام شده، بدن انسان برای فعال کردن لنفوسیت‌های T ( سلول‌های T ) به روی نیاز دارد. سلول‌های T در دو روش به بدن کمک می‌کنند: کنترل و تنظیم پاسخ‌های ایمنی حمله به سلول‌های سرطانی یا عفونی کمبود روی‌ می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را به طور جدی مختل کند. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی Clinical Nutrition منتشر شده است، افرادی که با کمبود روی در بدن خود مواجه هستندحساسیت بیشتری نسبت به انواع مختلف پاتوژن‌ها خواهند داشت.نکته دیگر در مورد مصرف روی در بیماران دیابتی این است. میزان عنصر روی در لوزالمعده افراد سالم دو برابر دیابتی هاست که می تواند نشانه دهنده نقش آن در تولید انسولین باشد. مشاهده شده است که کمبود روی در خون باعث کاهش انسولین می شود. کمبود روی به صورت مزمن و دائمی صدمه ی بزرگی به سلول های بتا در لوزالمعده که انسولین ترشح می کنند، می زند و در سنین بالا، افرادی که به مدت طولانی مدت دچار کمبود روی هستند، ممکن است به دیابت نوع 2 مبتلا شوند.به طور کلی می توان گفت که در خون اکثر افراد دیابتی ، کمبود روی دیده می شود و متاسفانه دفع روی در ادرار آنها مشاهده می شود، بنابراین رساندن روی اضافی به بدن بیماران دیابتی ضروری است. فقر روی به ویژه در دیابتی ها ، زخم های مزمن ورید پا را ایجاد می کند که گاهی منجر به قطع انگشتان پا می شود. با دادن روی اضافی ، نه تنها زخم های دیابتی ها زودتر ترمیم می شود، بلکه سطح سیستم ایمنی بدن نیز افزایش می یابد.

قرص روی و اسهال

بر اساس تحقیقات سازمان جهانی بهداشت، اسهال سالانه بیش از ۱.۶ میلیون کودک زیر ۵ سال را در جهان می‌کشد. مقاله‌ای که در مجله تایم منتشر شده است نشان می‌دهد که قرص‌های روی به درمان اسهال کمک می‌کند. بر اساس مطالعات انجام شده ، مصرف قرص‌های حاوی روی می‌تواند در درمان اسهال موثر باشد و از ایجاد شرایط مشابه در آینده پیشگیری می‌کند.

  • تورج حق وردی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی